24.1.2017

I DON'T BELIEVE IN MAGIC, BUT I DO BELIEVE IN MY HAIRDRESSER

Yhteistyössä
Koreus - design for your hair
Maarit Koistinen

Keskiviikkona 11.1 minulla oli varattu aika jälleen kampaajalle, jotta saadaan hiusprojekti jatkumaan! Viimeisimmän postauksen pääsette tsekkaamaan täältä. Viimeksi jäätiin siihen, että saatiin latvaosuutta vaaleammaksi. Vaikka oli odotettavissa, että latvaan jää paljon lämpimiä sävyjäoli lopputulos kuitenkin hyvä lähtökohdat huomioiden. Totuin vaaleampaan olemukseen nopeasti ja nyt tuntuu hassulta katsella vanhempia kuvia, jossa mulla on kokonaisvaltaisesti tummat hiukset! Vaikka sitä en silloin ajatellut, tuntuvat ne nyt aika luonnottoman värisiltä. 

Täytyy tähän hengenvetoon tokaista, että tämä oman hiusvärin kasvatusprojekti ei ole käynyt ollenkaan hermoilleni. Luulin alkuun, että uusi kasvava hius näyttäisi helposti harmaalta lämpimien latvojen kanssa. Mutta enhän oikeastaan tiennyt, millainen se oma väri tulisi olemaan. Oon erittäin onnellinen, että oma hiusväri on kaunis tummahko ruskea. Tästä on hyvä jatkaa!

hairro

I N S P I R A T I O N 


Inspiraation lähteenä minulla on ollut Pinterest (josta kaikki alemmat kuvat on poimittu). Oon tosi realistinen tyyppi, mitä hiuksiin tulee ja ymmärrän, ettei suurempia muutoksia tehdä yhdeltä istumalta. Mulla on haaveissa siis se, että tyviväri olisi kokonaan oma, mutta latva-osuutta saa värjäillä. Mutta pääpointti olisi se, että tyvikasvu ei aiheuttaisi stressiä eikä sitä tarvisi olla joka kuukausi värjäämässä. Inspiraationa mulla on ollut luonnollisen sävyiset hiukset niin, että latva on vaaleampi. Ollaan nyt Maaritin kanssa pohjustettu mun hiusväriä kesälle, että tuollainen inspiskuvia valloittava sunkissed väri on helpompi saavuttaa. Aika isoa muutosta olen lähtenyt hakemaan - tasaisen tumman ruskeista vaaleampaan. Pelkään, että tässä saattaa nälkä kasvaa syödessä, mitä tuohon vaaleaan sävyyn tulee... Saa nähdä, minkä väriset hiukset täällä heiluu kesän jälkeen hehe.


snowy


M I S S Ä   O L L A A N   N Y T?


Nyt ollaan onnellisia. Hiusten malli ja väri ovat mieleeni niin kovin paljon. Hiusten mallista sen verran, että nyt annoin Maaritille luvan leikata pituutta enemmän pois vaalentamisen vuoksi. Hiuksille tehtiin oikein ryhtileikkaus ja nyt olo on freesimpi. Halusin, että kasvoja kehystävät hiukset jätetään pidemmiksi, sillä olen kasvattanut niitä pienen ikuisuuden saman mittaisiksi muiden hiusten kanssa. Tahdon silti kasvattaa hiuksia, mutten sen kustannuksella, että latvat näyttäisivät risukasalta.

Entäs sitten värjäys? Tasoitettiin oman hiusvärin ja värjätyn osuuden rajaa ihan ohuilla tummilla raidoilla, jotta ero ei olisi niin selvä. Latvoja vaalenneltiin vielä raidoittamalla, vaikka pohdittiinkin balayage-värjäyksen mahdollisuutta. Naurettiin, kun ei millään meinattu saada tuota sanaa päähämme - vitsit mikä sanamonsteri! Maarit onneksi osasi kertoa minulle, että lähempänä kesää voitaisiin koittaa tuota balayagea, sillä lopputulos on sillä huomattavasti vaaleampi. En voisi olla tyytyväisempi tähän ratkaisuun. Vaalennuksen yhteydessä käytettiin jälleen Niophlex-hoitoa, jota olen jatkanut kotonakin :-)

Pakko vielä lopuksi hehkuttaa yhtä tuotetta! Nimittäin Kevin Murphyn Young.Again hiusöljyä. Jösses, että on upea aine! Oon aiemminkin käyttänyt hiusöljyjä ja yleensä ne ovat hieman keltaisen sävyisiä. En aiemmin ole edes miettinyt kuinka niinkin pieni asia kuin öljyn keltaisuus voi vaikuttaa hiusten sävyihin. Kuivahko hius imaisee öljyn itseensä kaikessa keltaisuudessaan. Jälkikäteen maalaisjärki huutaa mulle "TIETTY!!". Kevin Murphyn hiusöljy on väritön ja se tekee hiuksista ihan älyttömän pehmeät. Uus lemppari tuote.

hairr-5

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti