16.9.2015

TALKIN' ABOUT SHOES


IMG_5376
IMG_5380
IMG_5379
IMG_5375
IMG_5378
IMG_5374

Kuvat: Jenni
Editointi: Minä

Neule - Carlings
Paita - Cubus
Farkut - BikBok

Tästä tuli heittämällä ehkä yks lemppari kuvauspaikka. Oon nähnyt kuvia tuolta aiemminkin ja nyt päästiin Jennin kanssa itsekin sinne kuvailemaan! Saatiin seuraks myös mieletön tuuli, joka aiheutti suurimpaan osaan kuvista melkoista hiustaistelua, mutta kyllähän sieltä näitä onnistuneita löytyi :--)

Oon aina ollut kenkätyttö. Okei, no ainakin siitä päivästä lähtien kun pääsin myyjäksi kenkäkauppaan. Niinä työvuosina opin arvostamaan laadukkaita ja kestäviä materiaaleja. Lyhyesti sanottuna; nahkakengillä pötkii aika pitkälle. Keinonahkaa välttelen parhaani mukaan, mutta ei ne ehdoton ei ole. Postauksen kengät ovat täydelliset talveen, paksu ja kylmyyttä eristävä pohja, joka taatusti pitää pystyssä. Oon ihan supertarkka talvisin, että minkämoista materiaalia mun kengän pohjat on. Oon niin laiska, että en sit kävellessä jaksa miettiä, että kaadunko rähmälleni vai en haha! Nupukkinahka on ihanan näköinen ja loistava lämmön eristäjä. Anteeksi, ei ollut tarkoitus saarnata,  mitkä ominaisuudet kengissä täytyy olla. Se tulee vaan luonnostaan, kyllä entinen kenkämyyjä tietää :-D

Nyt pitäisi oppia sama juttu, mutta vaatteisiin. Tuo harmaa neule on 80% lampaanvillaa ja toivon sen näyttävän ja kestävän parempana pidempään, kuin aiemmin ostamani akryylineuleet. Aika noloa myöntää, että ihan kovinkaan paljoa en tiedä kangasmateriaaleista. Jospa sitä alkais keskittymään enemmän laatuun kuin määrään. Mielipiteitä? Vinkkejä? Erioten vinkkejä ja neuvoja kaipailen!

8 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Mut jos kattoo tarkkaan, PELKKIÄ TUKKAKUVIA! :---D

      Poista
  2. Kauniita kuvia, ja onhan noi sun popot tosi coolit! :)

    Noista materiaaleista suosittelen lämpimästi merinovillaa, esim merinovillaset neuleet on ihanan lämpimiä, ei nukkaannu tai kutita ja on vaan yksinkertasesti ihania, ehkä sen jo tiesitkin :D Samoin viskoosi on tosi hyvä materiaali, laskeutuu kauniisti, pysyy hyvänä ja hengittää :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :-) Popot on kyllä ihanat! Niitä olis ruskeinakin, mutta jotenkin toi musta nahka ja pohjan kontrasti toimii paremmin!

      Ihanaa vinkkejä!! Itseasiassa tuota merinovillaa en tiennyt, oon ihan niin tietämätön :--D Viskoosin pistän myös korvan taakse kun syynään vaatteiden pesulappuja! Kiitos tuhannesti :-)

      Poista
  3. Aivan ihana asu! Voisin pukeutua itsekin täysin samanlaiseen outfittiin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Pitäis tajuta hankkia enemmän tuollaisia yksinkertaisia ja helposti yhdistettäviä vaatekappaleita, asukriisit vähenis varmaan puolella!

      Poista
  4. Tosi kivoja kuvia! : ) Mä olen tarkka myös materiaaleissa. Täysin keinokuituiset vaatteita kartastan ja luotan luonnonkuituihin huomattavasti enemmän. Pienet määrät keinokuituja luonnonkuitujen seassa tekee tosin usein vaatteelle vain hyvää; lisää sen kestävyyttä esim. Mun vaatteissa pointseja saa villa, merinovilla (mukavaa tosin olisi, että tietäisi että merinovilla on mulesing vapaata..), cashmere, mohair ja muut villat. Paljon multa löytyy myös pellava, sekä orgaanista puuvillaa. : )
    Mulla laatu on korvannut määrän ja merkit on korvaantunut hinta/laatu suhteen seurailulla. Oon kyllä ollut tyytyväinen!

    www.terhisuanto.blogspot.com

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :--)

      Toi merinovilla täytyy kyllä testata! Oon kuullut siitä nyt niin paljon hyvää. Veikkaisin, että otan askel kerrallaan tähän hommaan ja satsaan enemmän sellaisiin klassikkovaatteisiin, jotka on ajattomia. Ja sellaiset hetken trendijuttuihin en panosta niinkään. Aika ristiriitaista kuitenkin :-D

      Mitkä on sulle sellaisia vakiopaikkoja, missä voi luottaa laatuun ja mistä löytää tälläisiä luonnonkuituja? :-)

      Poista